Duurzaamheid

Energie is onmisbaar in ons dagelijks leven. Voor bijna alles wat we doen, hebben we energie nodig. Niet alleen in huis, maar ook op de weg en op het werk. Het moet altijd beschikbaar zijn en dus moet onze energieopwekking goed geregeld zijn.

Om ook in de toekomst zeker te zijn van voldoende en betaalbare energie, moeten we nu al investeren. Door via innovatie te kiezen voor duurzame energie, stoten we minder CO2 uit, krijgen we steeds meer controle over onze energievoorziening en worden we onafhankelijker van dubieuze regimes in het buitenland. Hier kunnen we ook economisch van profiteren. Innovatie betekent namelijk meer banen in Nederland en veel kansen om nieuwe technieken te verkopen aan het buitenland. We willen daarom meer ruimte bieden voor innovatie en nieuwe technieken.

Kleinschalig gebeurt ook al veel. Huizen zijn tegenwoordig steeds beter ge├»soleerd en huiseigenaren voorzien hun woningen van zonnepanelen om te besparen op de energierekening. Deze ontwikkelingen verdienen en krijgen onze steun.