Roel Boumans

Roel Boumans is raadslid voor de VVD in de gemeenteraad van Wijchen.

Boumans is lid van de VVD sinds 2000. Van juli 2001 tot maart 2002 was hij lid van de campagnecommissie voor de gemeenteraadsverkiezingen 2002 en kort daarna is hij bestuurslid van de VVD Wijchen geworden. Van 2006 tot 2008 was hij secretaris.Bouman werd politiek actief in de fractie als fractie-ondersteuner in 2004 en werd gekozen als commissielid Ruimtelijke Zaken voor de periode 2006-2010. In 2010 is hij gekozen in de gemeenteraad, was fractievoorzitter in de periode 2010-2014, en hij is herkozen als raadslid in 2014. Boumans was ook kandidaat namens de landelijke VVD voor Europees Parlement in 2014, op plaats 18. In mei 2014 werd hij Lid van de Partijcommissie Europese Zaken, tegenwoordig geheten het Thematisch Netwerk Europese Zaken. Ook is Roel Associate Member van de Alliance for Liberals and Democrates in Europe (ALDE).In 2014 is hij benoemd tot voorzitter van de Rekenkamercommissie Wijchen.

Naast zijn VVD lidmaatschap is Roel vier jaar actief geweest als bestuurslid van de Leefbaarheidsgroep Achterlo, waarvan 2 jaar als voorzitter, en 4 jaar als bestuurslid van de Oudercommissie van de kinderopvang. Ook was hij 3 jaar hockeycoach bij de pupillen van MHC Wijchen.Maatschappelijk heeft Boumans na zijn studie Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek in Delft sinds 1988 bij verschillende industriƫle bedrijven gewerkt, het meest als project manager.In zijn vrije tijd kijkt hij graag naar voetbal, doet aan fitness of speelt op zijn tenorsaxofoon. Hij is getrouwd en heeft drie kinderen.

Als gemeenteraadslid houdt Roel zich bezig met de volgende portefeuilles en gemeenschappelijke regelingen:

• Onderwijs;
  • Sport;